Jika anda merupakan pekerja swasta , tahukah anda bahawa
syarikat gergasi juga boleh muflis.
Tetapi sebelum syarikat itu muflis, pihak pentadbiran terlebih
dahulu akan melaksanakan skim pemberhentian pekerja secara berperingkat untuk
mengurangkan kos operasi syarikat. Jika kaedah ini tidak memberikan kesan
positif maka pekerja itu pasti akan berhadapan dengan skim ini.
Nasib pekerja? Jika individu sudah berumur lebih 35 tahun,
individu tersebut pasti berhadapan kesukaran untuk mendapatkan pekerjaan
disebabkan faktor usia , sungguhpun individu itu mempunyai kemahiran teknikal
,majikan hanya akan menawarkan gaji yang kurang dari jangkaan gaji individu
tersebut, harus diingatkan bahawa terma self
marketing tidak boleh diguna pakai dalam situasi-situasi ekonomi yang
sedang merundum, melainkan individu tersebut mempunyai kenalan-kenalan
berpangkat besar!
Bagaimana pula jika anda yang sihat ini tiba-tiba jatuh
sakit atau lumpuh dan masih mempunyai hutang bank yang perlu dilangsaikan
setiap bulan? Pinjaman perumahan yang tak dibayar pasti akan di sita bank, sewa
tempat tinggal yang tertunggak juga tidak terkecuali kerana tuan rumah hanya berminat kepada
penyewa yang komited dengan pembayaran bulanan yang konsisten, erti kata lain
anda sekeluarga pasti dihalau keluar.
Jika anda seorang pelajar dan masih menuntut di kolej,
politeknik atau universiti, adakah anda benar-benar pasti bahawa suatu hari nanti apabila anda sudah bergelar graduan
,anda akan mendapat majikan yang benar-benar mengaji anda mengikut pencapaian
akedemik diploma atau ijajah? Sebagai pengetahuan am, tidak banyak majikan yang
mengaji seorang graduan bermula gaji Rm 3500 jika anda merupakan graduan
ekonomi, akauntan ,sains social atau programmer melainkan anda seorang graduan
engineering atau doctor. Sales Manager? Sekurang-kurangnya 5 tahun
berpengalaman dalam bidang jualan, itupun jika 5 tahun berturut-turut mencapai
sasaran jualan(Biasanya 1 juta Ringgit dengan margin 5% kenaikan setiap tahun dan
keuntungan jualan keseluruhan dalam tahun tersebut dalam julat 12%-18%), jika
tidak, anda akan tetap di bahagian Supervisor / Executive –Sales selama-lamanya
Maka itu anda haruslah mempunyai Backup
Plan.
Kelebihan
Tronexus
1.
kadar Cas panggilan hanya Rm 0.10
seminit sesama ahli Tronexus
2.
menawarkan panggilan percuma 250 minit
setiap awal bulan
3.
Syarikat Tronexus membantu kita
membayar setengah caj bayaran panggilan kepada lain-lain rangkaian seperti Celcom,
Digi dan Maxis dengan kadar Rm 0.18 seminit
4.
Tempoh expired selama 365 hari (1
tahun)
5.
Topup minima Rm 10.00 sebulan (wajib)
6.
Menggunakan rangkaian Digi.
7.
Mampu menjana pendapatan sampingan
jika aktif menaja.
Kadar
Internet
Harga
|
Data
|
Setiap Hari Rm1
|
30MB
|
Mingguan Rm5
|
150MB
|
Bulanan
|
Rm10 – 300MB
Rm18 – 600MB
Rm25 – 1.0GB
Rm35 – 1.5GB
Rm68 – 4.0GB
Rm49*Promosi – 3.0GB
|
Anda berminat?
Sila klik atau copy paste alamat web dibawah disini untuk pendaftaran secara
sendiri, Tronexus Hq akan menghantar SimKad Tronexus ke alamat surat menyurat
anda
Email :santoinperak@gmail.com atau whatsapp ke
+601150712383
Kadar
Panggilan- Rangkaian yang sama
Panggilan
Suara
|
Tempoh
|
Tronexus
ke Tronexus
|
250 minit Pertama
Minit Berikutnya
|
Tanpa Caj
10 sen/minit
|
|
SMS
|
-
|
7sen/SMS
|
Tronexus
kesemua rangkaian lain
Panggilan
Suara
|
Tempoh
|
Tronexus
ke Rangkaian lain
|
1 minit
|
18 sen/minit
|
|
SMS
|
-
|
10sen/SMS
|
MMS
|
-
|
30sen/MMS
|
Data
|
|
10sen/MB
|
Tambah
Nilai Kouta
Jumlah
|
Kouta
|
Sah
Laku
|
Rm3
|
100MB
|
1 hari
|
Rm6
|
200MB
|
3 hari
|
Rm9
|
300MB
|
5 hari
|
Rm15
|
500MB
|
7 hari
|
Keluarga
dan Kawan
Siapakah diantara 15 orang yang anda kerap
menghabiskan masa berbual? Masukan mereka ke dalam senarai Keluarga dan Kawan
Tronexus dan nikmati kadar yang lebih rendah.
Panggilan Suara-Keluarga
dan Kawan
|
Tempoh
|
Tronexus ke Tronexus
(12 nombor)
|
Tronexus ke rangkaian
lain
(3 nombor)
|
250
minit pertama (bulanan)
|
Tanpa
Caj*
8
sen/ minit untuk minit yang berikutnya
|
16
sen /minit
|
|
SMS-Keluarga
dan kawan
|
-
|
5sen/SMS
|
8sen/sms
|
MMS-Keluarga
dan kawan
|
|
20sen/mms
|
27sen/mms
|
Konsep
Tajaan.
Setiap ahli baru yang anda
taja , anda akan mendapat komisyen sebanyak Rm10.00,Rm30 dan Rm 90 bergantung
kepada Jenis Simkad yang anda gunakan semasa mula pendaftaran ahli dahulu, anda
juga boleh menaiktaraf jenis simkad anda jika perniagaan anda sudah berkembang
maju. Setiap kali anda mendaftar 5 orang
ahli baru anda akan mendapat bonus pimpinan, pembayaran bonus mengikut jadual
dibawah.
Bonus
Pimpinan
Cukup Penajaan
|
Basic
(Rm29)
|
Standard
(Rm99)
|
Premium
(Rm299)
|
5 Basic
|
Rm10
|
Rm10
|
Rm10
|
5 Standard
|
Rm10
|
Rm30
|
Rm 30
|
5 Premium
|
Rm10
|
Rm30
|
Rm100
|
Bonus
Topup.
Level
|
Basic (Rm29)
|
Standard
(Rm99)
|
Premium
(Rm299)
|
1
|
8%
|
9%
|
10%
|
2
|
1%
|
3%
|
5%
|
3
|
1%
|
3%
|
5%
|
4
|
1%
|
1%
|
2%
|
5
|
1%
|
1%
|
1%
|
6
|
1%
|
1%
|
1%
|
7
|
1%
|
1%
|
1%
|
8
|
1%
|
1%
|
1%
|
Total
%
|
15%
|
20%
|
26%
|
PERTANYAAN UMUM
Q1. Siapakah Tronexus?
Tronexus adalah
sebuah organisasi yang menjalankan modul program rujukan di bawah Tronexus Global
Sdn Bhd dan merupakan subsidiari syarikat Talk Focus Sdn Bhd. Sebahagian besar
daripada perniagaan kami terdiri daripada menyediakan penyelesaian teknologi
dan gaya hidup berhubung dengan telekomunikasi dan produk perniagaan.
Q2. Apa pakej yang ditawarkan oleh Tronexus?
b) Standard
T.A.S.K.(Tronexus Affiliate Starter Kit) MYR 99
c) Premium
T.A.S.K.(Tronexus Affiliate Starter Kit) MYR 299
Q3. Bolehkah saya menaikan taraf pakej keahlian saya?
a) Ya, anda
boleh. Terdapat 3 cara untuk menaik taraf:
b) Naik taraf
melalui pembayaran online, melalui bank transfer atau memotong daripada mata
bonus anda
Q4. Berapakah kos untuk menaikan taraf keahlian saya?
a) Dari Basic
T.A.S.K kepada Standard T.A.S.K @ MYR 80
b) Dari Basic
T.A.S.K kepada Premium T.A.S.K @ MYR 280
c) Dari Standard
kepada T.A.S.K Premium T.A.S.K @ MYR 210
Q Berapa lama masa yang diambil untuk memproses keahlian?
1 hari
pekerjaan.
Q6. Di manakah untuk mengambil kad SIM saya?
Ibupejabat
Tronexus
L-0-1, Kuchai Business Park, No.2, Jalan 1/127, Off Jalan Kuchai Lama,
58200, Kuala Lumpur
L-0-1, Kuchai Business Park, No.2, Jalan 1/127, Off Jalan Kuchai Lama,
58200, Kuala Lumpur
Untuk
perkhidmatan kiriman cepat, ia akan mengambil masa sehingga 3 hari untuk
penghantaran
Q7. Apakah nombor talian pusat khidmat pelanggan Tronexus dan waktu operasinya?
a) 1-300-800-188
b)
cs@tronexus.com
c) Waktu
operasi: Jam 09:00 - jam 6:00 petang pada hari biasa, tidak termasuk cuti umum
dan cuti umum gantian
Anda berminat?
Sila klik atau copy paste alamat web dibawah disini untuk pendaftaran secara
sendiri, Tronexus Hq akan menghantar SimKad Tronexus ke alamat surat menyurat
anda
Email :santoinperak@gmail.com atau whatsapp ke
+601150712383
PENDAFTARAN
Q1. Bagaimana untuk mendaftar dan merujuk ahli baru ke dalam sistem Tronexus?
a) Pilih
pakej pilihan dari upline anda,di ibu pejabat, atau pergi ke laman web
www.tronexus.com, dalam 'Pakej' pilih pakej yang anda minat, dan klik
"Beli SIM"
b)
Pakej-pakej yang tersedia ada: Basic T.A.S.K (MYR29), Standard T.A.S.K (MYR99)
atau Premium T.A.S.K (MYR299)
c)
Jika anda ingin membeli dari Upline anda, upline anda perlu mengisi butiran
ahli baru melalui Sistem Ahli Tronexus
d)
Upline perlu log masuk ke akaun mereka, kemudian klik "Urus
Rangkaian"
e)
Ahli-ahli baru perlu melampirkan IC mereka dan memberikan maklumat akaun bank
mereka
f)
Maklumat IC perlulah sama seperti maklumat pendaftaran Akaun
g)
Nombor Akaun bank mestilah tepat dan mestilah akaun beliau sendiri untuk
membuat pengeluaran
h)
Untuk maklumat lanjut, klik Panduan
Pengguna
Q2. Berapa lamakah masa yang diambil untuk proses pendaftaran?
1
hari pekerjaan.
Q3. Apakah syarat-syarat pendaftaran?
a)
Mesti berumur 12 tahun dan ke atas
b)
Salinan kad pengenalan/passport
c) Akaun
Bank yang dimiliki sendiri
Q4. Bagaimana untuk merujuk kawan-kawan anda untuk mendaftar?
a)
Anda boleh menyalin pautan rujukan kepada mereka
b)
Anda boleh menghantar e-mel kepada mereka
c)
Untuk maklumat lanjut, sila klik Panduan
Pengguna
· Q5. Bagaimana saya boleh memilih Nombor VIP sekiranya saya membeli Premium T.A.S.K
a)
Melawat Ibupejabat Tronexus
b)
Melawat laman web Pendaftaran
Sendiri Tronexus
Untuk
maklumat lanjut, sila klik Panduan Pengguna
AHLI AKAUN TRONEXUS
Q1. Bagaimana saya boleh log masuk ahli akaun Tronexus?
a) Pergi ke member.tronexus.com
b) Masukkan ID
Ahli Tronexus anda (nombor telefon bimbit Tronexus) dan kata laluan.
Q2. Bagaimana untuk mendapatkan semula kata laluan jika anda terlupa atau akaun anda dikunci?
b) Atau hubungi
Perkhidmatan Pelanggan Tronexus Tel: 1-300-800-188 (9 pagi - 6:00 petang hari
biasa, tidak termasuk cuti umum dan cuti umum gantian)
c) Atau e-mel
kepada kami di cs@tronexus.com
Q3. Bolehkah saya mengemaskini maklumat profil saya (maklumat hubungan dan kata laluan) dalam sistem Tronexus?
a) Ya, anda
boleh.
b) Pergi ke member.tronexus.com
c) Masukkan ID Ahli
anda (Tronexus anda nombor telefon bimbit) dan kata laluan.
d) Untuk
mengemas kini maklumat hubungan anda, klik "Lihat Profil" diikuti
oleh "Edit".
e) Tukar kata
laluan anda dengan mengklik "Edit Kata Laluan".
Q4. Bagaimana untuk menyemak rangkaian saya?
a) Pergi ke member.tronexus.com
b) Masukkan ID
Ahli anda (Nombor telefon bimbit tronexus anda) dan kata laluan.
c) Klik
"Rangkaian", kemudian pilih "Urus Rangkaian" atau
"Treeview Rangkaian".
Q5. Bagaimana untuk menyemak transaksi Mata Bonus?
a) Pergi ke member.tronexus.com
b) Masukkan ID
Ahli anda (Nombor telefon bimbit tronexus anda) dan kata laluan.
c) Klik
"Dompet", kemudian pilih "Urus Mata Bonus".
Q6. Bolehkah saya mendapat bayaran balik keahlian saya, jika saya membatalkannya?
Tidak, anda
tidak boleh.
BONUS
Q1. Apakah keperluan minima untuk mendapatkan Bonus Prestasi?
a)
Tambah nilai sebanyak MYR 10 setiap bulan untuk ahli T.A.S.K Basic
b)
Tambah nilai sebanyak MYR 30 setiap bulan untuk ahli T.A.S.K Standard
c)
Tambah nilai sebanyak MYR 50 setiap bulan untuk ahli T.A.S.K Premium
Q2. Apa yang anda boleh lakukan dengan bonus yang diperolehi?
YSamada
anda boleh menukarkannya kepada wang tunai, menebus baucar dan menebus untuk
tambah nilai
Q3. Adalah "Pemindahan Masa bual" dianggap sebagai Tambah Nilai?
Tidak.
Anda boleh memindahkan kredit masa berbual dengan mana-mana pelanggan Tronexus,
bagaimanapun ia tidak akan dianggap sebagai tambah nilai.
Q4. Bagaimana untuk mengeluarkan mata bonus anda kepada wang tunai?
Samada
anda boleh pergi ke Ibu pejabat Tronexus atau mengeluarkan melalui sistem
Tronexus.
Sila
download aplikasi Tronexus melalui playstore
Q5. Bagaimana untuk mengeluarkan mata bonus anda?
a)
Sistem Tronexus
i.
Anda sekarang boleh melakukan pengeluaran pada mana-mana hari bekerja.
ii.
Pengeluaran tunai anda akan diuruskan dalam tempoh 3 hari pekerjaan.
b)
Ibupejabat Tronexus
i.
Anda boleh pergi ke Ibupejabat Tronexus pada mana-mana hari bekerja.
ii.
Anda akan menerima Wang Tunai secara segera.
Permohonan
yang dibuat selepas jam 5 petang akan diproses sebagai permohonan hari bekerja
yang berikutnya.
Q6. Adakah terdapat apa-apa caj untuk pengeluaran?
Ya,
anda akan dikenakan bayaran MYR 3 untuk setiap transaksi.
Mobile Number Portability (peralihan / penukaran kepada Tronexus)
Q1. Apakah syarat-syarat peralihan nombor ke Tronexus?
a) Anda mestilah
berumur 12 ke atas.
b) Anda mesti
mempunyai MyKad/Passport untuk pengesahan.
c) Jika anda
menggunakan pascabayar, anda perlu menyelesaikan semua bayaran terhutang /
tertunggak dengan penyedia perkhidmatan mudah alih semasa anda.
d) Anda tidak
terikat kepada apa-apa kontrak dengan pembekal perkhidmatan sedia ada.
e) Talian mudah
alih semasa anda masih aktif.
f) Anda tidak
disenaraihitamkan daripada mana-mana pembekal perkhidmatan mudah alih.
g) Dan lain-lain
Q2. Bolehkah saya mendapatkan orang lain untuk mengemukakan permintaan saya?
Tidak, hanya
pemilik nombor telefon bimbit yang sah dibenarkan
Q3. Adakah saya dapat untuk membuat panggilan selepas mengemukakan permintaan saya untuk beralih kepada Tronexus?
Ya, talian anda
akan terus beroperasi sepanjang proses pengalihan nombor. Anda akan
dinasihatkan untuk menggantikan kad SIM anda sebaik sahaja proses itu selesai.
Q4. Saya sedang beralih kepada Tronexus daripada perkhidmatan prabayar lain. Adakah saya akan kehilangan semua kredit saya daripada akaun prabayar semasa saya?
Ya, baki kredit
anda tidak akan dipindahkan apabila anda bertukar kepada Tronexus. Kami
menasihatkan anda untuk menggunakan ke semua kredit anda tetapi mengekalkan RM1
sebagai kredit minima sebelum pemindahan ke Tronexus.
Q5. Adakah saya perlu membatalkan perkhidmatan sedia ada sebelum saya masuk ke penyedia perkhidmatan baru?
Tidak, anda
tidak perlu. perkhidmatan sedia ada anda dengan penyedia perkhidmatan mudah
alih semasa secara automatik akan ditamatkan sebaik sahaja anda berjaya
dialihkan kepada penyedia perkhidmatan yang baru.
Q6. Adakah saya perlu menggantikan kad SIM saya?
Ya, anda perlu
menggantikan kad SIM semasa anda dengan kad SIM Tronexus baru selepas proses
peralihan itu selesai.
Q7. Adakah akan terdapat apa-apa kegagalan semasa peralihan / penukaran ke Tronexus?
Ya, permintaan
anda mungkin akan ditolak oleh pembekal perkhidmatan mudah alih semasa anda
jika:
a) Anda
mempunyai bil tertunggak / tertangguh.
b) Anda
disenarai hitam oleh pembekal perkhidmatan sedia ada.
c) Anda masih
terikat dengan kontrak dengan penyedia perkhidmatan mudah alih semasa anda.
d) Butir-butir
pengenalan diri ahli adalah tidak betul / tidak lengkap.
e) Talian semasa
anda tidak lagi aktif.
f) Anda tidak
memberikan senarai penuh talian tambahan.
g) Dan lain-lain
Q8. Adakah saya akan menerima sebarang pembayaran balik jika proses peralihan itu gagal?
Tidak, tidak
akan ada bayaran balik bagi yuran pemprosesan yang dilakukan.
Q9. Berapakah kos untuk beralih kepada Tronexus?
a) Tiada caj
dari pengguna Tron ke Tronexus.
b) Yuran
pemprosesan RM10 akan dikenakan bagi pengguna yang beralih daripada operator
lain.
Q10. Adakah terdapat keperluan kredit minima untuk beralih kepada Tronexus?
Ya, anda akan
memerlukan kredit minima RM1 untuk bertukar ke Tronexus dan ianya hanya sah
untuk pelanggan prabayar.
Q11. Adakah terdapat apa-apa bayaran penalti jika saya mengambil keputusan untuk beralih keluar dari Tronexus?
Tidak, tidak
akan ada bayaran penalti jika anda memutuskan untuk beralih keluar dari
Tronexus. Walau bagaimanapun, sekurang-kurangnya 30 hari diperlukan sebelum
peralihan kepada operator lain dan keahlian Tronexus anda akan ditamatkan.
Q12. Siapakah yang perlu saya hubungi untuk sebarang pertanyaan dan bantuan?
Anda boleh
merujuk Panduan
Pengguna kami untuk
maklumat lanjut.
Sebagai alternatif,
anda boleh menghubungi Talian Khidmat Pelanggan Tronexus di 1-300-800-188 untuk
sebarang pertanyaan dan bantuan dari jam 9 pagi hingga 6:00 petang pada hari
bekerja (tidak termasuk cuti umum dan cuti umum gantian)
KAD SIM DAN TAMBAH NILAI
Q1. Apakah yang akan berlaku jika saya tersalah letak / kehilangan kad Tronexus SIM saya?
Anda
perlu pergi ke Pejabat Tronexus untuk mendapatkan kad gantian. Sila ambil
perhatian bahawa bayaran mungkin dikenakan atas penggantian. Kad gantian hanya
boleh dilakukan untuk nombor mudah alih yang telah diaktifkan.
Q2. Bagaimana untuk menambah nilai dalam sistem Tronexus Ahli?
Untuk
garis panduan langkah demi langkah, sila rujuk Panduan
Pengguna kami.
Q3. Bolehkah saya melakukan tambah nilai di luar Tronexus?
Ya.
Anda boleh membuat tambah nilai anda di 7 -eleven, stesen minyak, dan
lain-lain.
Q4. Berapa yang saya boleh tambah nilai?
a)
MYR 10
b)
MYR 30
c)
MYR 50
d)
MYR 100
Q5. Apakah kredit tambah nilai?
a)
Anda boleh mengkreditkan sejumlah wang dan menyimpannya di dalam akaun anda.
Wang itu boleh digunakan untuk membuat tambah nilai untuk masa depan dengan
menolak kredit dari akaun anda.Kredit minima adalah RM 100, kredit maksima
adalah MYR 3000
KADAR
Q1. Apakah kadar IDD?
IDD MMS kadar:
MYR 1.50/MMS
IDD SMS kadar:
MYR 0.50/SMS
Q2. Adakah apa-apa tawaran jika saya membeli dalam jumlah / kuantiti yang banyak?
Ya, tetapi
dengan pembelian minima sebanyak 100 keahlian T.A.S.K premium sahaja.
Untuk KEAHLIAN
Premium T.A.S.K Tronexus, harga keahlian MYR 269 daripada MYR 299.
Maklumat GST
Q1. Apakah GST dan kesan perlaksanaanya terhadap ahli Tronexus?
Cukai
Barang dan Perkhidmatan (Bahasa Inggeris: Goods and Services Tax, GST) mula
berkuatkuasa pada 1 May 2015. Pengenalan GST dengan kadar piawaian sebanyak 6
peratus adalah tertakluk kepada semua produk dan perkhidmatan telekomunikasi
kami mulai 1 Mei 2017.
Q2. Bilakah tarikh pelaksanaan GST untuk Tronexus?
Tarikh
berkuatkuasa pelaksanaan GST untuk Tronexus akan bermula pada 1 Mei 2017.
Q3. Bagaimana saya akan dikenakan GST?
Caj
GST akan dilapor dalam Invois Cukai bagi setiap pembelian produk Tronexus.
Q4. Saya seorang ahli Tronexus, bagaimanakah GST akan dikenakan kepada saya?
GST
dikenakan apabila ahli membuat pembelian berikutan pada produk / tambah nilai
dan perkhidmatan dari Tronexus selepas tarikh pelaksanaan GST. Caj GST akan
dilapor dalam Invois Cukai bagi setiap pembelian produk Tronexus.
Q5. Adakah saya akan dikenakan cukai GST apabila saya membeli pakej keahlian Tronexus dan bagaimana 6% akan dikira?
GST
dikenakan ke atas semua pakej keahlian Tronexus. Semua harga tertakluk adalah
harga termasuk GST.
Q6. Adakah saya akan dikenakan cukai GST apabila saya membeli tambah nilai dari Tronexus?
Semua
harga yang dinyatakan bagi tambah nilai tronexus adalah harga termasuk GST.
*Untuk
layak dapat rebat GST prabayar muatsemula, akaun anda harus didaftar dengan
menggunakan MyKad atau kad pengenalan Tentera/Polis.
Q7. Siapakah yang layak untuk mendapatkan rebat GST bagi Perkhidmatan Prabayar Muatsemula?
Semua
rakyat Malaysia berhak untuk mendapat rebat GST.
Q8. Apabila saya “port-in” ke Tronexus, adakan saya dikenakan cukai GST?
Ya,
cukai GST termasuk di dalam pembayaran “port-in” iaitu MYR 10.00
Q9. Jika saya ingin mengeluarkan wang tunai daripada mata bonus saya, adakah pengeluaran wang akan dikenakan GST?
GST
hanya dikenakan ke atas caj perkhidmatan bagi setiap pengeluaran wang. Harga
MYR 3.00 tercatat adalah termasuk cukai GST.
Q10. Jika saya ingin menaik taraf keahlian saya, adakah saya perlu membayar cukai GST?
GST
dikenakan ke atas semua naik taraf keahlian Tronexus. Semua harga yang dicatat
adalah termasuk GST.
Q11. Apakah cara bagi downline saya untuk menuntut GST jika dia membeli produk Tronexus dari saya?
Tronexus
hanya akan mengeluarkan Invois Cukai kepada ahli yang membuat pembelian dan
pembayaran kepada Tronexus. Jika tidak, ia akan bergantung kepada dokumen yang
diberi oleh penjual individu.
Q12. Jika alamat berdaftar saya di Zon Perdagangan bebas, Malaysia, adakah saya dikenakan cukai GST?
Ya,
anda dikenakan GST.
Q13. Siapakah yang perlu saya hubungi untuk sebarang pertanyaan dan bantuan mengenai GST?
Anda
boleh e-mel pertanyaan anda kepada Pusat Khidmat Pelanggan kami di
cs@tronexus.com atau hubungi 1300-800-188, 9 pagi - 9 malam setiap hari.
Anda berminat?
Sila klik atau copy paste alamat web dibawah disini untuk pendaftaran secara
sendiri, Tronexus Hq akan menghantar SimKad Tronexus ke alamat surat menyurat
anda
Email :santoinperak@gmail.com atau whatsapp ke
+601150712383
No comments:
Post a Comment